Återbetalningspolicy
På Styli vill vi att du ska vara helt nöjd med ditt köp. Denna policy förklarar hur du gör en retur, ett byte eller begär återbetalning enligt svensk konsumentlagstiftning och EU-regler.
Returrätt
- Utöver din lagstadgade ångerrätt erbjuder Styli 30 dagar från leveransdatumet för att initiera en retur. Denna förlängning påverkar inte dina lagstadgade rättigheter.
- Gäller endast nya, oanvända produkter i originalskick med samtliga etiketter och originalförpackning intakt.
- Returer utan föranmälan accepteras inte.
- Lagstadgad ångerrätt: Du har 14 dagar från den dag du mottagit varan att meddela oss att du ångrar köpet.
- Hur du utövar ångerrätten: Skicka ett skriftligt meddelande via e-post till info@styli.se innan ångerfristen löper ut.
- Retur efter ånger: När ångerrätten har utövats ska varan skickas tillbaka utan onödigt dröjsmål, dock senast 14 dagar från den dag du meddelade oss.
Villkor för returer
- Produkten ska vara oanvänd och i säljbart skick.
- Köpebevis (orderbekräftelse eller kvitto) krävs.
- Returen måste påbörjas inom 30 dagar från leverans.
- Returfrakt bekostas av kunden (återbetalas ej), om det inte rör sig om en godkänd reklamation.
Varor som inte kan returneras
- Personliga eller specialtillverkade produkter.
- Underkläder och badkläder om hygienförseglingen är bruten.
- Presentkort och digitala produkter.
Så gör du en retur
- Föranmälan: Skicka e-post till info@styli.se med ordernummer, artikel och (valfri) returorsak. Returer utan föranmälan accepteras inte.
- Instruktioner: Du får detaljerade returinstruktioner samt returadress via e-post.
- Returadress: Unit B, 3/F., Kai Wan House, 146 Tung Choi Street, Mong Kok, Kowloon, Hong Kong
- Frakt: Packa noggrant för att undvika skador under transport. Spårbar frakt rekommenderas. Skicka inte till annan adress utan bekräftelse.
- Tidsfrist: Skicka returen senast 14 dagar efter att du meddelat att du utnyttjar ångerrätten.
- Spårning: Spara och dela spårningsnummer med oss via e-post när paketet har skickats.
Byten
Om du önskar en annan storlek eller variant, ange detta i returförfrågan. Byten sker i mån av tillgång. För snabbare hantering rekommenderar vi att du lägger en ny beställning och returnerar den ursprungliga varan enligt denna policy.
Reklamationer (defekt, skadad eller fel vara)
- Kontakta oss inom 48 timmar från leverans och bifoga foton samt ditt ordernummer.
- Godkända reklamationer ersätts eller återbetalas, och returfrakten bekostas av Styli.
- Dina lagstadgade rättigheter enligt svensk lag (inklusive konsumentköplagen) påverkas inte.
- Denna 48-timmarsfrist avser fraktskada/fel vid leverans och påverkar inte rätten att reklamera fel inom skälig tid enligt lag.
Återbetalningar
- Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi fått varan i retur eller bevis på att den skickats.
- Endast standardfrakt återbetalas; tilläggstjänster såsom expressfrakt ingår inte.
Lagstadgad tidsram: Återbetalning sker senast inom 14 dagar från den dag du meddelade ångerrätt. Vi kan hålla inne återbetalningen tills varan mottagits eller du har lämnat bevis på retursändning.
Vårt mål: När returen mottagits och godkänts behandlar vi återbetalningen normalt inom 7 arbetsdagar till samma betalningsmetod som användes vid köpet.
Handläggningstid
- När returen mottagits och godkänts behandlas återbetalningen normalt inom 7 arbetsdagar.
- Återbetalning sker till samma betalningsmetod som användes vid köpet.
Värdeminskning
Om varan hanterats mer än nödvändigt för att fastställa dess egenskaper och funktion kan ett avdrag för värdeminskning göras (t.ex. saknade etiketter, spår av användning, skadad förpackning eller ofullständigt innehåll).
Delåterbetalning
Om delar saknas eller varans skick avviker från skick vid leverans kan återbetalningen minskas proportionerligt. Presentkort och digitala produkter är ej återbetalningsbara.
Ej mottagna returer och ej uthämtade paket
- Om en retur inte når oss kan vi begära spårningsinformation.
- För paket som inte hämtas ut kan vi debitera faktiska kostnader för returfrakt.
- Ej uthämtade paket betraktas inte i sig som ett utnyttjande av ångerrätten. Kontakta oss om du behöver hjälp med förlängd uthämtningsfrist.
Företagsinformation
Butiksnamn: Styli
Företagsnamn: iLab isla Limited
Organisationsnummer: 76154558
Adress: Unit B, 3/F., Kai Wan House, 146 Tung Choi Street, Mong Kok, Kowloon, Hong Kong
E-post: info@styli.se
Kontaktformulär: Klicka här
Telefon : +46731214055
Kundtjänstens öppettider: Måndag–fredag 09:00–17:00 (GMT+01:00 Stockholm)
Svarstid: Vi svarar inom en dag.